AZONNALI FIZETÉS
Milyen átutalás minősül azonnali átutalási megbízásnak?
Elektronikusan (eBankon vagy NetBankon) rögzített, max. 10.000.000 Ft összegű, forintban megadott, belföldi, eseti átutalási megbízás, amelynél a terhelendő számla devizaneme forint és a teljesítés napja NEM jövőbeni. (Azaz vagy nincs megadva teljesítési nap, vagy a rögzítés napjával megegyező nap a teljesítés napja.)
Milyen számlán lehet azonnali átutalási megbízást rögzíteni?
Bármilyen lakossági vagy vállalati forint folyószámlán. Az átutalandó összeg pedig csak forint lehet.
Mikor teljesül az azonnali átutalási megbízás?
Amennyiben egy átutalás azonnali átutalási megbízásnak minősül, 5 másodpercen belül jóváírásra kerül a kedvezményezett számlaszámán a nap 24 órájában, a hét minden napján.
Milyen átutalás nem minősül azonnali átutalási megbízásnak?
- amely nem elektronikusan (azaz nem NetBankon vagy nem eBankon keresztül) kerül benyújtásra,
- amelynél a terhelendő számla devizaneme nem forint
- amelynél az átutalandó összeg nem forintban van megadva
- amelynél a teljesítés napja jövőbeni dátum
- amelynél a kedvezményezett számlaszáma nem belföldi számlaszám
- az állandó átutalási megbízás, azaz a rendszeresen, ugyanazon a napon, ugyanazon az összegben teljesülő átutalási megbízás
- a csoportos beszedés
Mikortól van azonnali átutalási megbízás?
A jogszabályi előírás alapján 2020.03.02-től minden átutalási megbízás, ami megfelel az azonnali átutalási megbízás feltételeinek, kötelezően azonnali átutalással teljesül. Ezt az ügyfélnek nem kell külön kérni vagy jeleznie a Bank felé.
Kell-e az átutalási adatok megadásakor külön bejelölni azt, hogy az átutalás azonnali átutalás legyen?
Nem kell az átutalás rögzítésekor külön kérnie az ügyfélnek, hogy az átutalás azonnali átutalási megbízás legyen. Amennyiben egy átutalási megbízás megfelel az azonnali átutalás feltételeinek, akkor az azonnali átutalással fog teljesülni.
Az azonnali átutalási megbízás mely bankoknál érhető el?
Azonnali átutalási megbízás (a jogszabályi előírásoknak megfelelően) 2020.03.02-tól minden Magyarországon működő banknál elérhető szolgáltatás.
MÁSODLAGOS SZÁMLAAZONOSÍTÓ
Mi az a másodlagos számlaazonosító?
A folyószámla azonosítására szolgál. Lakossági folyószámlák esetében ez lehet az ügyfél mobilszáma, e-mail címe vagy adóazonosító jele; vállalati folyószámlák esetében ez lehet a mobilszám, e-mail cím vagy a vállalkozás adószáma. Amennyiben egy átutalási megbízásnál a kedvezményezett számlájához van másodlagos azonosító rögzítve, akkor a belföldi forint átutalás rögzítésénél a számla GIRO vagy IBAN száma helyett ezen másodlagos azonosító is megadható. Ugyanez igaz a fizetési kérelemnél is. Fizetési kérelem indításakor a fizető fél számlaszáma helyett megadható a fizető fél számlájának másodlagos azonosítója is.
Ki adhat meg a számlához másodlagos számlaazonosítót?
A számlatulajdonos bármelyike megadhat másodlagos számlaazonosítót a számlájához korlátozás nélkül, míg a számla feletti rendelkezők csak akkor, ha a számlatulajdonos(ok) engedélyezték a rendelkezőnek ezt a jogot. A számlatulajdonos(ok) ilyen jogot a rendelkezők részére személyesen a Bank Központi Fiókjában illetve Westend Ügyfélközpontjában vagy NetBank szabad formátumú levélben adhatnak.
Hogyan lehet megadni vagy törölni a számlán a másodlagos számlaazonosítót?
Másodlagos számlaazonosító rögzítésére, törlésére eBank applikációban van lehetőség a „Megbízások/Átutalások” menüponton belül a „Másodlagos azonosítók kezelése” almenüben vagy személyes a Bank Központi Fiókjában illetve Westend Ügyfélközpontjában. Egy ügyfél adószámának vagy adóazonosító jelének a számlához történő másodlagos azonosítóként való hozzárendelésére csak akkor van lehetőség, ha a hozzárendelni kívánt adószám illetve adóazonosító jel, már szerepel a Bank nyilvántartásaiban. Egy ügyfél mobilszámának vagy e-mail címének a számlához történő másodlagos azonosítóként való hozzárendelésére korlátozás nélkül van lehetőség (akkor is, ha a rögzíteni kívánt mobilszám, vagy e-mail cím nem szerepel a Bank nyilvántartásaiban), de a rögzítés feltétele, hogy a Bank által a rögzíteni kívánt mobilszámra, illetve e-mail címre küldött megerősítő kód helyesen kerüljön megadásra a rögzítés során.
Hány másodlagos azonosítót lehet rögzíteni egy GRÁNIT Bank által vezetett számlához?
A GRÁNIT Bank nem korlátozza, hogy egy számlához hány másodlagos azonosító adható meg. De ha egy mobilszám, e-mail cím, adószám vagy adóazonosító jel már rögzítve van egy számlához másodlagos számlaazonosítóként, akkor azt egy másik számlához már nem lehet rögzíteni, csak ha előtte törli az ügyfél a régi számláról. Ennek az az oka, hogy a másodlagos számlaazonosító az adott számla egyedi azonosítására szolgál ugyanúgy, ahogy a számla GIRO vagy IBAN száma is.
Másodlagos számlaazonosító rögzítésére mely bankoknál van lehetőség?
Másodlagos számlaazonosítót megadni, törölni (a jogszabályi előírásoknak megfelelően) 2020.03.02-tól minden Magyarországon működő banknál lehetséges, az adott banknál vezetett számlára. A megadott másodlagos azonosítót a Bank továbbítja az erre szolgáló központi nyilvántartásba.
FIZETÉSI KÉRELEM
Mi az a fizetési kérelem?
A fizetési kérelem egy olyan fizetési üzenet, amit a kedvezményezett küld a fizető fél forint számlájára átutalás céljából. A fizetési kérelem üzenetben a kedvezményezett megadja, hogy kitől kér (azaz ki a fizető fél) és mekkora forint összeget. A fizetési kérelem üzenet érvényességi ideje max. 2 hónap, de lehet ennél rövidebb is, a kedvezményezett döntése szerint. A kedvezményezett az üzenetben azt is megadhatja, hogy a kért összeg módosítható-e a fizető fél által. Fizetési kérelmet indítani forint és deviza számla javára is lehet, de fizetési kérelmet fogadni csak forint számla terhére lehet. A fizetési kérelemben kért összeg, azaz az átutalandó összeg csak forint lehet. A fizetési kérelem üzenetben a fizető fél számlaszáma helyett, akár annak másodlagos számlaazonosítója is megadható. Amennyiben a fizetési kérelmet fogadó fél (azaz a fizető fél) jóváhagyja a fizetési kérelmet, akkor a jóváhagyott összeg egy azonnali átutalás keretében teljesül.
Hogyan lehet a fizetési kérelem szolgáltatásra leszerződni vagy a szerződést felmondani?
A fizetési kérelem szolgáltatásra bármelyik számlatulajdonos leszerződhet, vagy a szerződést felmondhatja eBank applikáción keresztül a „Megbízások/Átutalások” menüponton belül a „Fizetési kérelem regisztráció/visszavonás” almenüben.
Ki rögzíthet fizetési kérelmet?
A fizetési kérelem rögzítésének feltétele, hogy a szolgáltatásra bármelyik számlatulajdonos eBank applikáción keresztül leszerződött. Ezt követően a számla tulajdonosai és a számla felett önálló rendelkezési joggal bíró személyek is tudnak indítani fizetési kérelmet, illetve a fogadott fizetési kérelmet jóváhagyni vagy elutasítani.
Hogyan lehet fizetési kérelmet indítani (rögzíteni) illetve fogadni?
Fizetési kérelmet indítani az eBank applikációban lehet az „Indított fizetési kérelmek” almenüben. A beérkezett fizetési kérelmeket megtekinteni és jóváhagyni vagy elutasítani az eBank applikációban lehet a „Fogadott fizetési kérelmek” almenüben.
A fizetési kérelem mely bankoknál elérhető szolgáltatás?
A szolgáltatást a GRÁNIT Bankon kívül, jelenleg még csak pár bank nyújtja. Ezért, ha olyan számlára indít fizetési kérelmet, amelyen nincs bekapcsolva a szolgáltatás (vagy azért, mert az adott banknál még nem elérhető, vagy azért, mert az adott számla tulajdonosai nem kérték még ezt a szolgáltatást), akkor a fizetési kérelem nem fog teljesülni.
BANKSZÁMLANYITÁS, BANKSZÁMLAVEZETÉS
Milyen dokumentumokra van szükség a lakossági bankszámlanyitáshoz?
- új típusú (kártya formátumú) személyazonosító igazolvány és lakcímkártya vagy
- régi típusú személyi igazolvány és (ha van külön, akkor) lakcímkártya vagy
- útlevél és lakcímkártya vagy
- kártya formátumú jogosítvány és lakcímkártya
Nyithat-e lakossági bankszámlát külföldi ügyfél?
Igen, amennyiben az ügyfél-azonosítás során bemutatásra kerül útlevele, személyi azonosító igazolványa, feltéve, hogy az magyarországi tartózkodásra jogosít, vagy érvényes tartózkodási engedély, vagy letelepedési engedély.
Kezdeményezhető-e bankszámlanyitás személyes megjelenés nélkül?
Nálunk sem a bankszámlanyitáshoz, sem a szerződéskötéshez nem szükséges befáradnia bankfiókunkba, mert a számlanyitás kezdeményezhető Bankunk honlapján, az Online számlanyitási felületen, a szerződéskötés pedig megtörténhet videóhívásban, a GRÁNIT VideóBankon keresztül keresztül.
Amennyiben GRÁNIT VideóBankon keresztül szeretné megkötni a bankszámla szerződését és nem igényelt TBSZ számlát, továbbá rendelkezi kártya formátumú magyar Személyazonosító igazolvánnyal és Lakcímkártyával, nem kell mást tennie csak az On-line számlanyitás során az "Ügyfélazonosítás helyének" „Azonosítás most videó hívásban” vagy „Azonosítás később videó hívásban” értéket megjelölnie és vagy azonnal, vagy az emailben kapott linkről, az Önnek megfelelő időpontban tudja elindítani a videóhívást. A szerződéskötés céljából kezdeményezett videóhívás H-P: 8:00 – 21:00 vagy Szo: 10:00 – 18:00 óra között történhet meg, amikor Önnél van érvényes kártya formátumú Személyazonosító igazolványa és Lakcímkártyája. A videóhíváson túl, lehetőség van arra is, hogy helyszíni kiszállás keretében, az Ön által megjelölt helyen (otthon vagy akár a munkahelyén) és időpontban történjen meg az ügyfélazonosítás és szerződéskötés. Erre akkor van lehetősége, ha a Helyszíni kiszállás díját (5.000 Ft – 10.000 Ft) megfizeti. Az On-line számlanyitáskor "Vidéken az Ön által megadott helyen" vagy " Budapesten az Ön által megadott helyen" sürgősséggel, vagy sürgősség nélküli értéket válassza ki az "Ügyfélazonosítás helyének" vagy jelezze Telebank munkatársunknak ezt az igényt az adategyeztetés során. Ezt követően megbízott partnerünk haladéktalanul felveszi Önnel a kapcsolatot telefonon a bankszámlaszerződés aláírására ideális időpont és helyszín egyeztetése céljából.
Amennyiben nem kívánja igénybe venni fenti szolgáltatásunkat, akkor egyszer be kell fáradni a központi bankfiókba (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8.) vagy 2 budapesti illetve vidéki ügyfélközpontjaink valamelyikébe a szerződés aláírása érdekében.
Hol található GRÁNIT Bank fiók? Amennyiben nincs a közelében fiók, hogyan lehet ügyet intézni?
A Gránit Bank jelenleg egy központi fiókkal (1095 Budapest IX. kerület, Lechner Ödön fasor 8.) és több ügyfélközponttal rendelkezik országszerte.
Ügyintézésre lehetősége van még NetBank, TeleBank szolgáltatáson keresztül, amelyek igénybevétele díjtalan, valamint a GRÁNIT Videóbank szolgáltatás segítségével, amely díjmentesen használható információkérés, érdeklődés céljából.
Tervezi-e a Bank fiókhálózat létesítését országszerte?
A Gránit Bank hiszi, hogy a bankolás lehet olcsó és kényelmes, amelyhez nem szükséges költséges fiókhálózat fenntartása. Ennek szellemében továbbra is az on-line bankolási megoldások fejlesztését preferálja.
Van-e lehetőség közös tuladonú lakossági bankszámla nyitására?
Igen, a Gránit Banknál lehetősége van közös tulajdonú számla nyitására legfeljebb két számlatulajdonossal.
Milyen költségekkel jár a bankszámlanyitás?
Önmagában a számlanyitás költséggel nem jár, azonban a számlavezetésnek már lehet díja aszerint, hogy milyen típusú a választott számlacsomag és teljesül-e a kedvezményes díjra jogosító feltételek valamelyike. A díjak mértékéről a lakossági bankszámlavezetésre vonatkozó mindenkor hatályos Hirdetmény nyújt tájékoztatást.
Van olyan szolgáltatás, ami ingyenes mindegyik lakossági bankszámlacsomagnál?
- számlanyitás
- elektronikus bankszámlakivonat
- bankkártyás vásárlás (Interneten keresztül is)
- NetBank, MobilBank, TeleBank használat továbbá az eBank alkalmazás szolgáltatásainak igénybevétele
Havonta hányszor vehető fel készpénz bankkártyával díjtalanul?
GRÁNIT Bajnok Plusz számlacsomag esetén havonta 4 db ingyenes készpénzelvételt végezhető a főkártyával, bármely magyarországi ATM-en keresztül. GRÁNIT Bajnok, Ász és Sztár számlacsomagoknál a főkártyával 4 ill. 2 db kedvezményes készpénzfelvételre van lehetőség, amelynek díja mindössze a Tranzakciós illeték díjával megegyező mértékű vagy annál kevesebb.
Hogyan helyezhető el pénz a bankszámlán?
Bármilyen más bankszámláról átutalással és készpénzbefizetéssel a Központi fiókunkban.
Mi az IBAN szám és hol találom meg, ha szükségem van rá egy utalás miatt?
- A GRÁNIT eBank mobilbanki applikációba belépve, a Számlainfo menüpontra nyomva megnyíló felületen a felső zöld sáv alatti Info gombra nyomva megtalálható és megosztható a bankszámlaszám és az IBAN szám is.
- A netbanki felületre belépve a bal oldali menüpontban le kell tölteni egy pdf formátumú havi számlakivonatot, a számlakivonat tartalmazza az IBAN bankszámlaszámot.
- A netbanki felületen egy napközbeni forintutalás indításánál automatikusan betöltődik az IBAN bankszámlaszám.
- Az interneten rá lehet keresni a Nemzetközi IBAN kalkulátor kifejezésre, és kiválasztani olyan biztonságos (https URL-lel ellátott) oldalt, amely a háromszor nyolcjegyű bankszámlaszám beírása után ( a GRÁNIT Banknál a harmadik nyolcjegyű szám nullákból áll) kiadja az IBAN számot.
Milyen esetben előnyös a GRÁNIT Bajnok Plusz számlacsomag?
Amennyiben folyószámlájára havonta legfeljebb 2 részletben legalább 280 000 Ft jóváírás érkezik (bankon kívülről vagy harmadik személytől), VAGY a bankszámla nap végi záró egyenlege a hónap során minden nap legalább 150 000 Ft (az egyik feltétel teljesítése elégséges), kivételes kedvezmények igénybevételére van lehetőség bankunknál.
A GRÁNIT Bajnok Plusz számlacsomagnál a következő banki szolgáltatások díjmentesek:
- valamennyi belföldi (eseti és rendszeres) forint átutalás NetBankon keresztül
- valamennyi teljesített csoportos beszedési megbízás (közüzemi díjfizetés)
- havi 4 db készpénzfelvétel bármely belföldi ATM-ből
- valamennyi bankkártyás vásárlás
- számlanyitás,
- betétlekötés
- NetBank, MobilBank és TeleBank szolgáltatás használata
- A netbanki felületre belépve a bal oldali menüpontban le kell tölteni egy pdf formátumú havi számlakivonatot, a számlakivonat tartalmazza az IBAN bankszámlaszámot.>
A számlacsomag havi számlavezetési díja csupán: 990 Ft (ha a fenti feltétek egyik sem teljesül, akkor: 2 990 Ft)
Milyen esetben előnyös a GRÁNIT Bajnok számlacsomag?
Amennyiben folyószámlájára havonta legfeljebb 2 részletben legalább 280 000 Ft jóváírás érkezik (bankon kívülről vagy harmadik személytől), VAGY a bankszámla nap végi záró egyenlege a hónap során minden nap legalább 150 000 Ft (az egyik feltétel teljesítése elégséges), kivételes kedvezmények igénybevételére van lehetőség bankunknál.
A GRÁNIT Bajnok számlacsomagnál a következő banki szolgáltatások díjmentesek, vagy kedvezményes díjazásúak:
- valamennyi bankkártyás vásárlás díjmentes
- számlanyitás, számlavezetés díjmentes
- betétlekötés díjmentes
- NetBank, MobilBank és TeleBank szolgáltatás használata díjmentes
- valamennyi belföldi (eseti és rendszeres) forint átutalás NetBankon keresztül mindössze 0,10% (min. 0 Ft, max. 6 000 Ft) kedvezményes díjazású
- valamennyi teljesített csoportos beszedési megbízás (közüzemi díjfizetés) mindössze 0,10% (min. 0 Ft, max. 6 000 Ft) kedvezményes díjazású
- havi 4 db készpénzfelvétel bármely belföldi ATM-ből mindössze 0,30% kedvezményes díjazású
Milyen esetben előnyös a GRÁNIT Ász számlacsomag?
Amennyiben havonta, legfeljebb két átutalásból, legalább 150 000 Ft jóváírás érkezik számlára, VAGY a bankszámla nap végi záró egyenlege a hónap során minden nap legalább 100 000 Ft (az egyik feltétel teljesítése elégséges), célszerű GRÁNIT Ász számlacsomagunkat választani.
(Megjegyzés: Ha legfeljebb két darab átutalásból, havi 280 000 Ft-os jóváírást is teljesülne, vagy napvégi egyenleg eléri a hónap minden napján a 150 000 forintot, akkor a kiemelkedően kedvező kondíciójú GRÁNIT Bajnok Plusz vagy GRÁNIT Bajnok számlacsomagunkat ajánljuk.)
A GRÁNIT Ász számlacsomagnál a következő banki szolgáltatások díjmentesek vagy kedvezményes díjazásúak:
- valamennyi bankkártyás vásárlás díjmentes
- számlanyitás, számlavezetés díjmentes
- NetBank, MobilBank és TeleBank szolgáltatás használata díjmentes
- betétlekötés díjmentes
- NetBankon keresztüli (eseti és rendszeres) átutalások korlátlan számban mindössze 0,30% (min. 0 Ft, max. 6 000 Ft) kedvezményes díjazású
- havi 4 db készpénzfelvétel főkártyával, bármely belföldi ATM-ből mindössze 0,60% kedvezményes díjazású
- kedvezményes díjazású SMS értesítések (mindössze 17 Ft/SMS)
Milyen esetben előnyös a GRÁNIT Sztár számlacsomag?
GRÁNIT Sztár számlacsomagunkat azon ügyfeleknek ajánljuk, akik feltételek nélkül keresnek valóban fenntartási költségek nélküli bankszámlát.
A GRÁNIT Sztár számlacsomag igénylői az alábbi díjmentes vagy kedvezményes szolgáltatásokban részesülnek:
- díjmentes bankkártyás vásárlások
- díjmentes számlanyitás, számlavezetés
- díjmentes NetBank, MobilBank és TeleBank szolgáltatások használat
- díjmentes betétlekötés
- kedvezményes díjazású NetBankon keresztüli (eseti és rendszeres) átutalások korlátlan számban mindössze 0,30%-ért (min. 75 Ft, max. 6 000 Ft)
- havi 2 db kedvezményes díjazású készpénzfelvétel főkártyával, bármely belföldi ATM-ből mindössze 0,60% kedvezményes díjazású
Felszámít-e a Bank Tranzakciós illetéket?
Van-e lehetőség bankszámlacsomag váltásra? Milyen költségei vannak?
Amennyiben bankszámlájához bankkártya is tartozik, úgy annak az éves díj különbözete időarányosan elszámolásra kerül.
BETÉTEK, MEGTAKARÍTÁSOK
Hogyan lehet lakossági betétlekötést kezdeményezni?
Kell-e lakossági betétlekötéshez bankszámlával rendelkezni?
Lekötött betét feltörése esetén, milyen kamatozásra lehet számítani?
A Felemelő betét még kedvezőbb azon ügyfelek számára, akik a betétlekötés lejárati ideje előtt kénytelenek hozzányúlni a megtakarításukhoz, mert az eltelt naptári napokra után kerül a kamat kifizetésre. Azaz már egy nap után, az arra járó időarányos kamatot megkapja az ügyfél, ha betétfeltörésre kényszerül.
Így a kamatvesztesége minimalizálódik, ha sürgősen pénzre van szüksége és nem tudja megvárni a lekötési idő lejáratát.Mind a Rugalmas, mind a Felemelő betétek esetében a fizetendő kamat a lekötési időszak végéig folyamatosan növekszik.
Részletes tájékoztatást a lakossági betétügyletekről és egyéb megtakarításokról szóló, hatályos Hirdetmény tartalmazza.
Egyéb betéti termékek (kivéve a Tartós lekötött betétek) esetén 0,10%-os kamatot fizet a bank betétfeltörés esetén.
Lehet-e a meghirdetettnél magasabb kamatot kapni a betétlekötésre?
Emellett a Bank fenntartja magának a jogot, hogy a Hirdetményben közzétett betéti kamat mértékektől az Ügyfél javára egyoldalúan eltérjen a Hirdetményben meghatározott feltételek teljesítése esetén.
Mit jelent a megtakarítási számla és Hogyan nyitható?
BANKKÁRTYA
Hogyan igényelhető bankkártya?
Személyesen a GRÁNIT Bank Központi Fiókjában (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8. nyitva: hétfő–péntek: 8:30-16:00), vagy Westend Ügyfélközpontunkban (Westend City Center, 1. emelet, Hild József sétány 24. nyitva: hétfő–péntek: 10:00-18:00), illetve honlapunkon online számlanyitás keretében, VideóBankban számlanyitáskor, továbbá az eBank mobilbanki applikációban szelfis azonosítással. Amennyiben már rendelkezik Bankunknál bankszámlával, NetBankon keresztül, Postaláda Szabad formátumú levélben vagy VideóBankon is jelezheti bankkártya igénylési szándékát. Lehetőség van sürgősségi bankkártya igénylésre is belföldön, felár ellenében, mely két banki munkanapon belül készül el. Kérjük, a díjakról tájékozódjon aktuális Hirdetményünkből.
MI A GRÁNIT DIGITAL KÁRTYASZOLGÁLTATÁS ÉS HOGYAN IGÉNYELHETŐ?
A GRÁNIT Digital Kártyaszolgáltatás lehetővé teszi, hogy új számlanyitás esetén már a megigényelt bankkártya kézhezvétele előtt mobiltelefonja segítségével vásárolhasson online, vagy üzletekben. A GRÁNIT DIGITAL Kártyaszolgáltatás az online és a személyes számlanyitáskor is igényelhető. További információ: https://granitbank.hu/granitdigital.
Milyen típusú bankkártya igényelhető?
Az alábbi bankkártya típusok közül lehet választani, számlacsomagtípustól függően:
- GRÁNIT Standard Mastercard érintésmentes dombornyomott vagy nem dombornyomott bankkártya, amellyel gyorsan és kényelmesen intézheti vásárlásait, vehet fel készpénzt belföldön vagy külföldön egyaránt
- GRÁNIT Platinum Mastercard érintésmentes dombornyomott bankkártya, amely exkluzív szolgáltatásokat nyújt prémium ügyfeleinknek
- GRÁNIT MOST érintésmentes dombornyomott bankkártya, amely az 1. évben ingyenes bizonyos számlacsomagok esetén
- GRÁNIT COOP co-branded érintésmentes dombornyomott vagy nem dombornyomott bankkártya, amely egyszerre bankártya és törzsvásárlói kártya, ötvözve a banki szolgáltatásokat és a COOP Klub Törzsvásárlói program előnyeit
- GRÁNIT Mastercard Business érintésmentes üzleti bankkártya beépített utasbiztosítással, amely az 1. évben ingyenes a kedvezményes KKV számlacsomagok esetén
- GRÁNIT Mastercard Business Prémium érintésmentes üzleti bankkártya beépített utasbiztosítással és prémium szolgáltatásokkal.
A bankkártya éves-, vagy havi díja, illetve az esetleges kibocsátási díja a kártya típusától és számlacsomagtól függően eltérő lehet. Kérjük, a pontos díjtételekért tájékozódjon aktuális Hirdetményünkből.
Jelenleg csak forint devizanemben vezetett bankszámlához igényelhető bankkártya.
MENNYI IDŐ ALATT ÉRKEZIK MEG A BANKKÁRTYA?
Bankkártyája PIN kódját tartalmazó kártya – biztonsága érdekében - külön borítékban kerül postázásra a bankkártya postázását megelőzően.
Amennyiben a bankkártyát vagy a PIN kódot tartalmazó borítékot a megrendeléstől számított 14 napon belül nem kapja meg, vagy a boríték sérülten érkezik, kérjük, szíveskedjen ezt jelezni a GRÁNIT NetBank, vagy a GRÁNIT TeleBank (+36 1 510 0527) szolgáltatásunkon keresztül, vagy személyesen a Bank Központi Fiókjában, illetve Westend Ügyfélközpontjában.
Amennyiben a bankkártya technikai okokból került pótlásra – sérült plasztik pótlása, névváltozás, lejárt kártya megújítása -, nem postázunk új PIN borítékot, és az Ön PIN kódja az előző bankkártyája PIN kódjával megegyező lesz.
SZEMÉLYESEN IS ÁTVEHETŐ A BANKKÁRTYA?
Hogyan aktiválható a bankkártya?
Bankkártyáját az alábbi módokon aktiválhatja:
- bármely ATM készüléken sikeres PIN kód megadásával kezdeményezett készpénzfelvételi tranzakcióval, vagy egyenleg lekérdezési tranzakcióval, melyekre a Hirdetmény szerinti díj kerül felszámításra; vagy
- a GRÁNIT NetBank szolgáltatáson keresztül, (Postaláda > Szabad formátumú levél menüpontban) – megjelölve az aktiválandó bankkártya számát; vagy
- a GRÁNIT TeleBank szolgáltatáson keresztül (+36 1 510 0527); vagy
- a GRÁNIT VideóBank szolgáltatáson keresztül; vagy
- személyesen Központi Fiókunkban (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8. nyitva: hétfő–péntek: 8:30-16:00), vagy Westend Ügyfélközpontunkban (Westend City Center, 1. emelet, Hild József sétány 24. nyitva: hétfő–péntek: 10:00-18:00).
Megújított bankkártya esetében, annak aktiválását követően a régi bankkártya a továbbiakban nem használható.
HOGYAN TILTHATÓ A BANKKÁRTYA?
A bejelentést követően a Bank a bankkártyával adott fizetési megbízás alapján fizetési műveletet nem teljesít, kivéve a letiltást követően vagy megelőzően szabályszerűen kezdeményezett sikeresen végrehajtott tranzakciókat (pl. offline tranzakciók esetében), melyeket a Bank automatikusan teljesít (elszámol) a bankkártya alapjául szolgáló bankszámla terhére. A letiltás végleges és visszavonhatatlan, a továbbiakban a bankkártya nem használható.
HOGYAN ÉS MIKOR ÉRKEZIK A PIN KÓD?
Amennyiben a bankkártya technikai okokból került újragyártásra (sérült plasztik újragyártása, névváltozás, lejárt kártya megújítása) nem postázunk Önnek új PIN borítékot. Az új bankkártya PIN kódja megegyezik az előző bankkártyájának PIN kódjával.
Kérjük, ügyeljen arra, hogy bankkártyája PIN kódját illetéktelen személy ne ismerhesse meg! Sem a PIN kód kártyát, sem pedig a PIN kódról készült feljegyzést ne tartsa a bankkártyája közelében, illetve PIN kódját ne írja rá bankkártyájára!
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a titkos PIN kód jogosulatlan megismeréséből származó károkért a Bank nem vállal felelősséget.
HOGYAN MÓDOSÍTHATÓ A PIN KÓD?
MI A TEENDŐ A PIN KÓD ELFELEJTÉSE ESETÉN?
HOGYAN MÓDOSÍTHATÓK A BANKKÁRTYA LIMITEK?
MI A LOCK FUNKCIÓ ÉS MIRE HASZNÁLHATÓ?
MILYEN MOBILFIZETÉSI MEGOLDÁSOK HASZNÁLHATÓK?
Fizessen Apple Pay-jel gyorsan, egyszerűen és biztonságosan!
További információ
Gránit Pay
Fizessen Gránit Pay-jel gyorsan, egyszerűen és biztonságosan!
További információ
HOGYAN MŰKÖDIK AZ ÉRINTÉS NÉLKÜLI FIZETÉS?
Érintésmentes fizetés esetén jelenleg 15 ezer forint alatti vásárlás alkalmával nem kell PIN kódot megadni, amennyiben a PIN kód megadása nélküli tranzakciók kumulált összege nem éri el a 45 ezer forintot. Kérjük, hogy az érintéses fizetés részleteiről, így különösen a vásárlási limitekről tájékozódjon a vonatkozó Hirdetményből, valamint a Bankkártya Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeiből.
A Contactless funkció aktiválásához egy PIN kóddal jóváhagyott tranzakció szükséges (ATM-en, vagy POS-on kezdeményezett chipes, nem érintésmentes tranzakció).
MIT KELL TUDNI A BANKKÁRTYA BIZTONSÁGOS HASZNÁLATÁRÓL?
Kérjük, ügyeljen arra, hogy bankkártyája PIN kódját illetéktelen személy ne ismerhesse meg!
Sem a PIN kód kártyát, sem pedig a PIN kódról készült feljegyzést ne tartsa bankkártyája közelében, a PIN kódot ne írja rá bankkártyájára!
További információ
MIRE SZOLGÁL AZ SMS ÉS ISMS SZOLGÁLTATÁS?
Az okostelefonokra letölthető GRÁNIT eBank alkalmazás révén jelentősen csökkentheti, akár le is nullázhatja SMS-költségeit. Az alkalmazás segítségével az internet kapcsolaton továbbított ingyenes iSMS-ben kapja meg a tranzakciós üzeneteket, amennyiben online kapcsolatban van. (Az iSMS feltétele, hogy rendelkezzen SMS szolgáltatásra vonatkozó szerződéssel, továbbá csak azon tranzakciókról kap iSMS-ben értesítést, amelyet megjelölt az SMS szolgáltatás igénylésekor.)
HOGY NYÚJTHATÓ BE REKLAMÁCIÓ?
A Bankkártya tranzakció reklamáció bejelentő lapot az alábbi módokon juttathatja el hozzánk:
- Telebankon keresztül,
- Ügyfélszolgálaton,
- írásban, postai úton,
- NetBankon keresztül szabadformátumú levélben.
MIT KELL TUDNI A PSD2 – ERŐS ÜGYFÉL-HITELESÍTÉSRŐL?
Az Európai Unió erős ügyfélhitelesítést előíró (PSD2) irányelvének az Európai Unió határain belüli online térben történő alkalmazásával az internetes bankkártyás vásárlásokhoz kapcsolódó fizetések - biztonsági okokból - csak akkor valósulhatnak meg 2021.01.01-től, ha a kártyabirtokos a bankkártya adatainak megadását követően egyedi azonosítással is jóváhagyja azokat
Az új, biztonságosabb jóváhagyási folyamat első lépéseként szükséges, hogy a Banknál az érvényes mobilszáma legyen nyilvántartva és rendelkezzen GRÁNIT NetBank szolgáltatással.
További információ
MILYEN BIZTOSÍTÁS TARTOZIK A BANKKÁRTYÁHOZ?
Aegon Bankkártya Utasbiztosítás Szerződési feltételek
MAPFRE – GRÁNIT Prémium Utasbiztosítás Szerződési Feltételek
MAPFRE Asistencia Utasbiztosítás Biztosítási termékismertető
MAPFRE Csoportos Biztosítási Felételek – GRÁNIT Business Premium Mastercard bankkártyához kapcsolt utasbiztosításhoz - Hatályos: 2020.12.21.
MIT KELL TUDNI A PRIORITY PASS TAGSÁGI KÁRTYÁRÓL?
A Priority Pass™ várótermeiben kedvezményes díj ellenében kellemesen, nyugodt körülmények között töltheti az Önnel utazó személyekkel együtt a várakozás idejét.
A belépéskor a Priority Pass kártya felmutatásával, és elektronikusan megadott aláírásával elfogadja a vonatkozó Hirdetményben rögzített díjak felszámítását.
Kérjük, utazás előtt keresse fel a www.prioritypass.com weboldalt, valamint ellenőrizze, hogy a repülőtér, amit utazásai közben érinteni fog, rendelkezik-e a programban részt vevő VIP váróval.
További részletes tájékoztatást az alábbi webcímeken talál:
www.prioritypass.com;
https://granitbank.hu/lakossag/bankkartyak/platinum/
GRÁNIT NETBANK
Hogyan igényelhető GRÁNIT NetBank szolgáltatás?
Milyen biztonsági/hitelesítési megoldások kapcsolódnak a NetBank szolgáltatáshoz?
Hányszor lehet a bejelentkezési vagy aláírási jelszót tévesen megadni?
Mi a teendő többször tévesen megadott bejelentkezési jelszó esetén (amikor a NetBank-ba való belépést nem engedélyezi a rendszer)?
Hogyan tiltható le a NetBank szolgáltatás, ha azt gyanítja, hogy illetéktelenek kezébe kerültek az adatai?
Mi a teendő, ha kijelentkezés nélkül zárta be a NetBank oldalt, illetve lefagyott az internet böngésző?
Mire használható a NetBank Szabad formátumú levél?
Elérhető: GRÁNIT NetBank Postaláda Szabad formátumú levél
Az alábbi szolgáltatásokra van lehetősége NetBank Szabad formátumú levéllel:
- meglévő bankszámla mellé további forint-, devizaszámla nyitása/megszüntetése,
- megtakarítási-, hozam-, Tartós Megtakarítási számla, nyitása/megszüntetése,
- utólagos bankkártya igénylése/pótlása,
- bankkártya PIN pótlása,
- bankkártya aktiválása/limit módosítása/tiltása,
- telefonos ügyfél azonosítási kód (TPIN) igénylése/új kód igénylése,
- GRÁNIT NetBank felhasználói név módosítása,
- GRÁNIT SMS szolgáltatás igénylése/módosítása/megszüntetése,
- csoportos beszedési megbízás újra rögzítése,
- személyes adat módosítás (levelezési cím, telefonszám, e-mail cím),
- számlakivonat küldési módjának (elektronikus/postázandó) átállítása, gyakoriságának módosítása,
- részletes számla információ, igazolás kérésre,
- nagyobb összegű készpénzfelvételi szándék előzetes bejelentésre,
- észrevétel, javaslat, esetleges panasz megadása
Meddig nyújtható be NetBank-on keresztül aznapi teljesítésre megbízás?
- konverzió nélküli saját számlák közötti átvezetések, bankon belüli átutalások: 18:00
- konverziós saját számlák közötti átvezetések, bankon belüli átutalások: 14:00
- konverzió nélküli eseti átutalás bankon kívül (GIRO-n): 15:45
- konverzió nélküli eseti átutalás bankon kívül (VIBER-en): 15:00
VideóBank használatáról és funkcióiról
Mi az a GRÁNIT VideóBank?
Hogy lehet a GRÁNIT VideóBankot elindítani?
- Számítógép, tablet használata esetén kattintson IDE
- iOS mobiltelefon estén töltse le a GRÁNIT VideóBank alkalmazást az AppStore-ból
- Android mobiltelefon estén töltse le a GRÁNIT VideóBank alkalmazást a Google Play áruházból,
Miért érdemes a GRÁNIT VideóBank szolgáltatásunkat választania?
- Élő audio-videó kapcsolat kialakítására
- Új bankszámla teljes körű megnyitására és a szerződéskötésre
- Szöveges (chat) üzenetváltásra az Ön banki ügyintézőjével
- A témához kapcsolódó banki dokumentumok letöltésére
- A nyitó felületen megjelenő: Bankszámlát nyitok; GRÁNIT Ügyfél vagyok, Érdeklődés gombok kiválasztására
Mit takar az „Ügyfél vagyok” gomb?
- NetBank felhasználó név és a hozzá tartozó titkos jelszó, majd
- Az sms-ben megküldött egyszer használatos jelszó
- Számlainformációk kérése (számlaegyenleg, számlatörténet, kivonat, napi teljesített tranzakciók, könyvelésre váró tételek, stb.)
- Forint átutalás indítása
- Átvezetés saját számlák között
- Deviza átutalási megbízások indítása
- Betét lekötése és –feltörése
- Rendszeres átutalási megbízás indítása
- Felhatalmazás csoportos beszedés teljesítésére
Mit takar az „Információt szeretnék” gomb?
Látás vagy hallássérültek tudják használni a VideóBankot?
A GRÁNIT VideóBank nyitva tartása:
Van díja a GRÁNIT VideóBank szolgáltatásnak?
- A „Számlát nyitok” és az „Érdeklődés” funkció használata díjmentes!
- A „GRÁNIT Ügyfél vagyok” funkció 2018.06.30-ig tartó akció keretében díjmentes, egyébként lakossági ügyfeleknél 500 Ft/hó, vállalati ügyfeleknél 1 000 Ft/hó a VideóBank szolgáltatásra történő előfizetés havi díja!
- A „GRÁNIT Ügyfél vagyok” funkció használatával megadott pénzforgalmi megbízások díja lakossági ügyfelek esetén a NetBankon keresztül megadott megbízások után felszámított díjakkal, vállalati ügyfelek esetén az elektronikus megbízások után felszámított díjakkal egyezik meg.
VideóBankon keresztüli ügyfélazonosítás
Mit takar a „Bankszámlát nyitok” gomb?
Milyen okmányok szükségesek a VideóBankon keresztül történő ügyfélazonosításhoz és szerződéskötéshez?
Milyen körülmények és eszközök szükségesek a VideóBankon keresztül történő ügyfélazonosításhoz és szerződéskötéshez?
- Jó megvilágítású tér
- Megfelelő internetkapcsolat (WIFI, 3G vagy 4G)
- Nyugodt, csendes körülmények
- Üres (fehér) papír, kék toll
- A videóhíváshoz a technikai követelményeknek megfelelő okostelefon vagy számítógép
Mennyi időt vesz igénybe a VideóBankon keresztül történő ügyfélazonosítás?
Mi az ügyfélazonosítás folyamata?
VideóBankon keresztül történő ügyfélazonosítás esetén szükséges, hogy halljon az ügyintéző vagy elég, ha videókapcsolaton keresztül lát és tudunk chatelni?
Mi történik, ha nem járulok hozzá, hogy a VideóBankos ügyfélazonosítás során videó-, kép- és hangrögzítés készüljön?
Útlevél felhasználásával elvégezhető-e a VideóBankos ügyfélazonosítás?
Jogosítvány felhasználásával elvégezhető-e a VideóBankos ügyfélazonosítás?
Régi, könyv alakú személyazonosító igazolvány felhasználásával elvégezhető-e a VideóBankos ügyfélazonosítás?
Hogyan tudja több számlatulajdonos VideóBankon keresztül azonosítani magát?
Külföldi állampolgár nyithat számlát videóazonosítással?
VideóBankról technikai tudnivalók
Milyen szolgáltatások érhetőek el a GRÁNIT VideóBankon keresztül?
- Számlainformációk kérésére (számlaegyenleg, számlatörténet, kivonat, napi teljesített tranzakciók, könyvelésre váró tételek, stb.)
- Forint átutalás indítására
- Saját számlák közötti átvezetésre
- Deviza átutalási megbízások indítására
- Betét lekötésre és –feltörésre
- Rendszeres átutalási megbízás indítására
- Felhatalmazásra csoportos beszedés teljesítéséhez
Van-e díja a GRÁNIT VideóBank szolgáltatásnak?
- A „Számlát nyitok” és az „Érdeklődés” funkció használata díjmentes!
- A „GRÁNIT Ügyfél vagyok” funkció 2018.06.30-ig tartó akció keretében díjmentes, egyébként lakossági ügyfeleknél 500 Ft/hó, vállalati ügyfeleknél 1 000 Ft/hó a VideóBank szolgáltatásra történő előfizetés havi díja!
- A „GRÁNIT Ügyfél vagyok” funkció használatával megadott pénzforgalmi megbízások díja lakossági ügyfelek esetén a NetBankon keresztül megadott megbízások után felszámított díjakkal, vállalati ügyfelek esetén az elektronikus megbízások után felszámított díjakkal egyezik meg.
Szükséges-e GRÁNIT bankszámlát nyitnom a VideóBank használatához?
Hogy lehet a GRÁNIT VideóBankot elindítani?
- Számítógép, tablet használata esetén kattintson IDE
- iOS mobiltelefon estén töltse le a GRÁNIT VideóBank alkalmazást az AppStore-ból
- Android mobiltelefon estén töltse le a GRÁNIT VideóBank alkalmazást a Google Play áruházból,
Milyen eszközökről érthető el a GRÁNIT VideóBank szolgáltatás?
Hogyan tudom engedélyezni Chrome böngészőben a mikrofon és kamera használatát?
- Kattintson a https://vbclient.granitbank.hu linkre
- Kattintson a címsor mellett bal oldalon látható kis zöld lakat ikonra
- A megjelenő listában a Kamera és a Mikrofon sorokban válassza a "Mindig engedélyezze ezen a weboldalon" beállítást
- A beállítás után frissítse az oldalt a Ctrl és az F5 gombok együttes megnyomásával
- Ezt követően desktop Chrome böngészőben használható a GRÁNIT VideoBank
Milyen okostelefonon vagy számítógépen használható a VideóBank szolgáltatás?
- iPhone 4s és minden későbbi modell
- iPad 2 és minden későbbi modell
- operációs rendszer: IOS 8.0 és felette
- legalább 1Mb/s internetkapcsolat (le- és feltöltési irányban egyaránt)
- Android 4.4 és felette
- képernyő méret: 640dp x 480 felbontás vagy nagyobb
- előlapi kamera
- Megfelelő sebességű CPU (Antutu benchmark >=25 000)
- legalább 1Mb/s internetkapcsolat (le- és feltöltési irányban egyaránt)
- Mindenkori legfrissebb verziójú Chrome vagy Firefox böngésző használatát javasoljuk. (Amennyiben Internet Explorer vagy Safari böngészőt használ, szükséges lehet böngésző plugin telepítése, melyet a böngésző automatikusan felajánl. A VideoBank rendszer optimális működéséhez azonban legfrissebb verziójú Chrome vagy Firefox böngésző használatát javasoljuk.)
- Webkamera használata (beépített vagy önálló mikrofonnal)
- Videó és hangkapcsolat engedélyezése a böngészőben
- mobiltelefon használata esetén hátlapi kamera legalább 5Mpixel felbontással és autófókusz funkcióval
iPhone: https://appsto.re/hu/aWK9Q.i
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=air.egroup.videochat.GranitVideoChat&hl=hu
Miért biztonságos a GRÁNIT VideóBank szolgáltatás?
- A kapcsolat biztonságos, titkos, zárt rendszerben jön létre, mely megakadályozza a jogosulatlan személy általi lehallgatást vagy manipulációt.
- Az audio-videó kapcsolat mellett egyidejűleg biztonságos, titkosított szöveges üzenetváltás („chat”) is történhet.
- Meglévő ügyfeleink a GRÁNIT VideóBank szolgáltatáshoz kapcsolódó külön szerződéssel bármilyen banki műveletet kezdeményezhetnek egyedi azonosító és jelszó megadásával.
Mekkora adatforgalmat generál a VideóBankon keresztül történő ügyfélazonosítás?
A VideóBankon keresztüli kapcsolat a videóhívás jó minőségének biztosítása érdekében esetenként elérheti a 10 Mbyte/perc adatmennyiséget is.
GRÁNIT TELEBANK
Hogyan igényelhető GRÁNIT TeleBank szolgáltatás?
Hogyan használható a TeleBank szolgáltatás?
- a TeleBank azonosítót, amelyet a Bank bocsájt a felhasználó rendelkezésére, valamint
- a TPIN kódot, amelyet a Bank által SMS-ben megküldött kezdeti TPIN kód első bejelentkezéskori kötelező módosításával ad meg az ügyfél.
Hányszor lehet a TeleBank TPIN kódot tévesen megadni?
Mi a teendő többszöri tévesen megadott TPIN kód esetén (amikor a TeleBank-ba való belépést nem engedélyezi a rendszer)?
LAKOSSÁGI HITELEK
Milyen típusú lakossági hitelek igényelhetők a GRÁNIT Banknál?
- GRÁNIT Lakáshitel lakáscélú felhasználásra, azaz lakásvásárláshoz, építéshez, felújításhoz, korszerűsítéshez, bővítéshez (jelzálogjog fedezete mellett)
- GRÁNIT Szabad felhasználású jelzálogjoghitel hitelkiváltáshoz, célhoz nem kötött felhasználáshoz (jelzálogjog fedezete mellett)
- GRÁNIT Otthonteremtési kamattámogatású jelzálogjoghitel új lakás vásárlásához, építéséhez (csak a 10 M Ft összegű CSOK-ra jogosultak részére)
- GRÁNIT folyószámlahitel GRÁNIT Banknál vezetett folyószámlájához kapcsolódóan szabad felhasználású hitelkeret átmeneti pénzügyi nehézséges áthidalásához (rendszeres jóváírás fedezete mellett)
Hol adhatom le az igénylésemet?
- Központi Fiókjában (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8. I. em. nyitva tartása: H-P: 8:30-16:00)
- WestEnd Ügyfélközpontjában (WestEnd City Center I. em. Hild József sétány 24. nyitva tartása: H-P: 10:00-18:00)
Postai úton (1439 Budapest Pf. 649.)
Elektronikusan NetBankon keresztül:
A NetBank/Postaláda/Szabad formátumú levél menüpontban írja meg igénylését. Ezt követően NetBankon keresztül megküldjük Önnek az igényléséhez szükséges benyújtandó dokumentumokat.
A hiteligénylés beadásához küldje el a kitöltött papírokat postai úton, vagy személyesen adja le a bankfiókjaink egyikében.
Mi a teendő, ha lakossági hitellel kapcsolatos kérdése van?
A kölcsönigényléshez milyen dokumentumokat kell benyújtania?
Amennyiben erre nincs lehetősége, a kölcsönkérelemhez szükséges nyomtatványokat a Bank ügyfélszolgálatán is átveheti vagy a hitelinfo@granitbank.hu címre küldött e-mail üzenetben kérheti.
Folyószámlahitelhez benyújtandó dokumentumok:
- 3 havi - a jövedelemóváírásokat tartalmazó - folyószámla-kivonat (csak, ha az ügyfélnek nem a GRÁNIT Banknál vezetett számlára érkezik a jövedeleme)
- teljes körűen kitöltött és aláírt "Lakossági Bankszámlához Kapcsolódó Hitelkeret (Folyószámlahitel) Igénylőlap és Szerződés" és "Terméktájékoztató", amelyek letölthetők innen
- nyugdíjas esetén: nyugdíjas igazolvány másolata
Kell-e jövedelemigazolás, a kölcsön felvételéhez?
Nyugdíjasok is igényelhetnek hitelt?
Új munkahely esetén csak a próbaidő leteltét követően igényelhető kölcsön?
Igényelhető-e kölcsön határozott munkaviszony esetén?
A futamidő alatt változhat-e a kamatfelár mértéke?
www.granitbank.hu/hirdetmeny
Hogyan tudhatja meg, hogy adott ügylet esetén mekkora a kamatfelár mértéke?
A kamatfelár mértékét a honlapon megtalálható jelzáloghitel kalkulátor segítségével Ön is könnyen meghatározhatja! A kalkuláció csak tájékoztató jellegű!
Vidéki ingatlanokat is elfogad a Bank a kölcsön fedezeteként?
Mennyi időt vesz igénybe a kölcsön folyósítása?
A hitelbírálatot követően a folyósítási feltételek benyújtását követő 10 munkanapon belül történik a folyósítás.
Az ingatlan értékének hány százalékáig nyújt kölcsönt a Bank?
Az értékbecslést a Bank által megbízott külső szakértő végzi.